Huisregels

Duidelijkheid voor iedereen

Om u meer inzicht te geven in onze werkwijze, willen wij u verzoeken onderstaande tekst goed door te lezen. Het zijn de ‘huisregels’ van de praktijk. De meeste huisregels spreken voor zich. Ook patiënten die reeds bij ons onder behandeling zijn, kunnen hierin nuttige informatie vinden. Zo helpt iedereen mee om het voor elkaar zo aangenaam mogelijk te houden en weten we met elkaar waar we aan toe zijn!

Wilt u ervoor zorgen dat wij in het bezit zijn van uw actuele gegevens betreffende uw adres, verzekering, (mobiele)telefoonnummers waarop u overdag te bereiken bent en uw e-mailadres zodat wij u een week voor uw afspraak een bevestigingsmailtje kunnen sturen of begrotingen van de behandelingen die we gaan uitvoeren.

 

Houd u er rekening mee dat wij niet verantwoordelijk zijn als u uw juiste gegevens niet op tijd doorgeeft. Gegevens kunt u makkelijk doorgeven door middel van het wijzigingsformulier op de site.

 

Vergeet ook niet ook aan ons door te geven als uw gezondheid veranderd is, of als u (andere) medicatie voorgeschreven heeft gekregen. Dan kunnen we daar rekening mee houden met uw behandeling en eventuele medicatie die wij voorschrijven. Deze gegevens kunt ook doorgeven via het wijzigingsformulier op de site.

Mocht u verhinderd zijn op uw afspraak bel deze dan zo vroeg mogelij, maar in ieder geval minimaal 2 werkdagen van te voren af. Wij proberen voor u de wachttijden zo kort mogelijk te houden door onze agenda’s zo efficiënt mogelijk te plannen. De tijd die wij dus niet meer op kunnen vullen doordat u te laat afbelt is voor ons dus “verloren” tijd die wij bij u in rekening zullen brengen. Dit kan variëren van 0-100% van de kosten van de geplande behandeling, dit naar gelang de frequentie van afbellen en of wij de geplande tijd kunnen vullen met andere patiënten. Deze nota kunt u NIET declareren bij uw ziektekostenverzekering.

 

Houd u er ook rekening mee dat als u een afspraak met uw gehele gezin maakt en 1 of meerdere gezinsleden verhinderd zijn, u dit ook van te voren doorgeeft. Wij plannen namelijk 15 minuten in per persoon, dan kunnen wij de tijd ook aanpassen in onze agenda.

Wilt u ervoor zorgen dat u altijd op tijd op uw afspraak verschijnt, liefst iets eerder. Wij proberen goed op tijd te lopen, maar als u te laat komt loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of we u niet meer kunnen behandelen wegens het ontstane tijdgebrek. We kiezen ervoor de patiënten na u, die wel op tijd zijn, niet te laten wachten.

Heeft u een pijnklacht, meldt dit dan zo vroeg mogelijk bij ons. Wanneer u ons voor 10.00u belt trachten wij u nog dezelfde dag helpen. Wij kunnen in dit geval niet altijd rekening houden met uw voorkeuren.

Wij waarderen het als u direct na de behandeling wilt pinnen. Bestaande patiënten kunnen de rekening ook via Infomedics krijgen. Van nieuwe patiënten verwachten wij dat ze altijd direct na de behandeling pinnen. Dit is omdat wij met u nog geen behandelrelatie hebben en niet op de hoogte zijn van uw betaalgedrag. Ook van patiënten die een keer op de incasso- of deurwaarderslijst van Infomedics hebben gestaan verwachten wij dat zij direct na de behandeling afrekenen. Wij hopen dat u daar begrip voor heeft. Contant geld accepteren wij niet. Mocht u toch niet anders kunnen, dan kunt u dat vooraf melden, dan houden we daar rekening mee. Credit cards worden nooit geaccepteerd.

Om de gezondheid van uw mond te kunnen garanderen vragen wij u minimaal 2 keer per jaar op controle te komen. Uitzonderingen daarop kunnen altijd in overleg met de tandarts besproken worden. Bent u langer dan 2 jaar niet geweest dan nemen wij aan dat u geen gebruik meer wilt maken van onze diensten, u wordt dan ook automatisch uitgeschreven uit ons patiëntenbestand.

 

Bij ons maakt u na uw controle afspraak meteen een nieuwe controle afspraak voor 6 maanden later. Mocht u tegen die tijd verhinderd zijn dan kunt u deze altijd nog wijzigen. Indien wij in het bezit zijn van het juiste emailadres, ontvangt u ongeveer een week voor de afspraak nog een herinneringsmailtje van uw afspraak. Zorgt u dus voor uw juiste e-mailadres!

 

Let op het kan zijn door ziekte of technische storingen dat u geen mailtje ontvangt. Dit wilt niet zeggen dat u geen afspraak heeft. U bent ten allen tijden zelf verantwoordelijk voor het verschijnen op uw afspraak.

Wij proberen u altijd bij dezelfde tandarts te plaatsen, maar het kan zijn dat als u belt met een pijnklacht u toch bij een andere tandarts terecht komt. Ook door vakantie of eventuele ziekte van een tandarts kunt u bij een andere tandarts terecht komen. Wij proberen u daar altijd van te voren van op de hoogte te brengen.

Wij proberen u de beste zorg te geven binnen onze eigen praktijk, maar het kan zijn dat u in sommige gevallen toch beter af bent bij een specialist/collega. Wij zullen u dan doorverwijzen omdat wij vinden dat uw gebit de allerbeste zorg verdient. Op de site staan de gegevens van de specialisten waar wij regelmatig prettig mee samen werken en waar wij goede ervaringen mee hebben.

Roken in de praktijk of op de oprit/toegang van de praktijk is niet toegestaan. Uitgetrapte sigaretten op onze oprit/toegang vinden wij een vies gezicht. Bovendien is roken erg slecht voor uw mondhygiëne!

We stellen het erg op prijs als u in de praktijk, wachtruimte en behandelkamers, geen gebruik maakt van uw mobiele telefoon. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk uw telefoon uit te schakelen of de ’tril/stil’-functie in te schakelen.

Verder vinden wij het belangrijk mensen te behandelen zoals wij zelf behandeld zouden willen worden. Wij hopen dat u dat ook zult doen. Als u nog vragen, opmerkingen of verbeterpunten heeft horen wij dat graag van u. Wij hopen op een lange en gezonde behandelrelatie met u.